Dirty Dancing

Var det någon som missade att Dirty Dancing gick på tv igår? Inte jag! Den är ju bara så bra! Det krävdes en del övertalning och blinkningar för att sambon inte skulle få krupp (eller någon dödlig sjukdom för att se på en sån här tjejfilm ;)). Men man kan ju inte missa när dom visar en sån här klassiker. Plus att jag satte på bioljudet på väldigt hög volym hihi! Jag bara satt och log när jag såg den, den är ju helt underbar!! (En eller två tårar kom väl oxå får jag erkänna när det var dags för sista scenen).

Jag log nu igen när jag kollade på klippet från you tube.

 

Det är en av dom absolut bästa filmerna som finns! Jag kommer ihåg när den kom, min mammas väninna fixade den via en väninna till henne så jag fick den på vhs, innan den hade kommit ut! Jag var så lycklig när jag fick den! Jag spolade (!) fram till slutet hur ofta som helst bara för att få se slutet igen och igen. Jag tror att den kom 1987 så då var jag 8 år. Jag hade en kompis som inte fick sen den för sin pappa men jag har för mig att vi såg den ändå hemma hos mig. En sådan film kunde man ju inte missa, en riktig kärleksfilm!

 

”Nobody puts Baby in a corner”, åhh jag ryser!

 

 

Här är en till, jag kunde inte låta bli.

 

 

 

RIP Patrik Swayze ♥

2 thoughts on “Dirty Dancing

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

