Händelserik dag

Denna dagen har varit händelserik! Den började rätt så lugn, jag gick upp, gick ut med hunden och tog det rätt så lugnt. Sen skulle jag köra ner till svärföräldrarna och vattna deras blommor, ganska lugnt. När jag var klar där tänkte jag köpa lite lunch till mig och sambon. Precis när jag hade parkerat utanför affären så ringde sambon och undrade var jag var. Ja jag var ju i närheten, Bra sa han, då kan du köra mig till akuten… VA fick jag bara ur mig. Han hade skurit sig på en trasig lampa och han var tvungen att sy. Så då körde vi till akuten, kom in ganska fort, skönt! Men ack så lurad man kan bli… Då undrade dom varför vi inte hade kört till vårdcentralen. Tja ser man att blodet sprutar så tänker man bara på akuten. Då ringer dom och bokar tid till han, 3,5 timme senare!! Jag trodde att man var tvungen att sy direkt. Så det var bara till att köra till jobbet igen och vänta ut tiden. Man kan inte hjälpa att bli lite irriterad för sen fick vi vänta ett tag på vårdcentralen också. Men det blev tre stygn på ena såret och två på det andra. Så nu får han inte bada på 10 dagar… Eller så får han sticka upp armen som ett teleskop 😉
Hoppas att ni har haft en lugn och skön dag! Hoppas att kvällen blir det i alla fall.

One thought on “Händelserik dag

  1. Dagens sjukvärd. Jag blir lika förundrad varje gång man hör hur dom behandlar patienter.
    Givetvis vet jag också att dom har en del press på sig, men så många timmar känns väl inte riktigt rätt att få vänta??

    Kram

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

