Höst tecken

Var ute och gick med hunden i parken och det kändes verkligen inte som sommar. Det blåste och det föll löv från träden. Är det inte juli nu? Fick ha på mig en tjock tröja för att jag inte skulle frysa, mina 3/4 byxor var inte så varma dom heller. Man blir fundersam över hur naturen fungerar… Nyss har det varit runt 30grader varmt och nu ligger det fullt med gula löv på marken. Jag vill verkligen inte att sommaren redan ska vara över. Man har ju inte hunnit att njuta av den ännu, sambon går på semester i mitten på nästa vecka och då ska vi ju bara ta det lugnt. Chilla på stranden, njuta av solen i trädgården, strosa på stan, inte behöva ta på oss en extra tjock tröja eller behöva sitta inne och inte göra något. Nej, nu får sommaren ta och skärpa sig! SOL och VÄRME vill jag ha! Och inte bara sån halvvarme, nej riktigt sån gottevarme. Jag vet, man kommer säkert att gnälla sen och tycka att det är alldeles för varmt och klibbigt. Men det är ju faktiskt sommar, även om man inte kan tro att bilden är tagen i slutet av juli…

3 thoughts on “Höst tecken

  1. Men HALLÅ!! Vi har ju faktiskt haft fint i en månad, och så kommer det ett par dagar med lite svalare…Hurra för det säger jag 🙂 Värmen kommer nästa vecka igen!

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

