Parodi?

På onsdagar klockan 21,00 på kanal 5 går det en serie som heter ”Livet på BB”. Jag har tittat på det två gånger och jag vet fortfarande inte om det är på skoj eller om det är på allvar. Sköterskorna som arbetar där är ju inte riktigt kloka… Där är en massa kameror som är uppsatta i taket och dom har väl vant sig vid att dom är där och även glömt bort det. För så som dom pratar om de olika patienterna som är inlagda och väntar på att få föda sitt barn! Man kan tro att det är en parodi. Där är en som sitter i receptionen och det enda hon bryr sig om är hur hennes makeup ser ut, hon tar på läppstift stup i kvarten och kollar in sig i spegeln. Hon är även ganska otrevlig och kort mot patienterna. Arbetar man på ett sådant ställe så får man ha tålamod! Jag kan tänka mig att det är inte det lättaste att vara på BB och vänta på att få föda och vara med om det största som händer en i sitt liv. Också blir man bemött av en sån person.

Jaja istället för att reta mig på det så kan jag ju låta bli att titta på det, men jag kan inte riktigt låta bli ändå :). Jag vill ju se om dom där sköterskorna kommer att ändra sig… Och inte bara bry sig om sitt te och kakor! Stackars dom föräldrarna som har varit med i programmet och ser på det sen och ser vad skötorskorna har sagt om dom när dörren är stängd.

One thought on “Parodi?

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

