Plugg

Igår började min nya utbildning! Det är företags ekonomi. Det ska bli väldigt roligt att få lära sig något nytt! Det är på distans så jag kommer bara att plugga hemifrån, så det gäller att kunna ta sig i kragen och sätta sig ner och verkligen plugga men det tror jag inte är något problem. Jag har varit intresserad av företagsekonomi ganska länge men jag har inte gjort något åt det och nu var det dags! På gymnasiet så fick jag bra betyg i det så det ska väl inte bli några problem nu heller.¨

Igår satte jag mig ner och gick igenom allt, med hjälp av min kära mamma som är ekonomichef på ett halvstort företag. Det känns skönt att kunna få hjälp av henne om jag skulle köra fast. Så behöver man inte alltid kontakta sin lärare och fråga dumma frågor ;). Jag ska nog bestämma att jag sitter ner vissa dagar så jag vet att typ tisdagar, onsdagar och torsdagar så är det plugg några timmar. Det bästa med denna utbildningen är att jag kan läsa det fortare om jag vill. Jag har fått ett schema på hur utbildningen är upplagd  så vet jag att nån vecka är det lite fullbokat så kan jag ju läsa och göra dom uppgifterna för den veckan, veckan innan. Ja detta är spännande!

One thought on “Plugg

  1. Jättekul att du börjat plugga – det gör du alldeles rätt i! Sen är det du som sitter där med ett tjusigt visitkort 😉 PoK

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

