Ett ryck

Igår kväll fick vi ett ryck. Vi kom på idéen att vi skulle ut och cykla. Och då tar vi inte en liten runda. Nej vi tänkte att vi skulle cykla till sambons arbete för att se hur lång tid det tar. Det tog nästan 40 minuter och enkel resa var det 8,17 km! Det var inte lite! Jag är ju inte precis känd för att vara så hurtig haha :)! Vi tog en drickapaus hos svärföräldrarna som bor i närheten för tanken på att bara cykla hem igen direkt, nej det fanns inte! Så vi fick lite kaffe och en välförtjänt paus. Det var tur att vi stannade där för vi fick låna vars en tröja för det var rätt kallt när vi skulle bege oss hem. Sen när vi skulle cykla så var det mörkt och en stor del av rundan går nere vid vattnet och där var inte en lampa så långt ögat kunde nå! Det var tur att vi hade vars en lampa. Men det var faktiskt lite obehagligt att knappt se något. Cykleturen hem var lite seg, så jag fick ta två drickapauser. Då var jag trött! Mina ben skakade lite när vi kom hem och jag var lite svettig ;). Så det var bara till att hoppa in i duschen. Och nu har jag varit ute och gått med Pia, vår vanliga runda som brukar ta nästan en timme tog bara en halvtimme idag. Så det är nog dags att förlänga rundan.
Nu väntar en god varm kopp kaffe!