Flygshow

Igår var vi på flygshow i Ljungbyhed med svärföräldrarna. Min svärfar låg i Ljungbyhed när han gjorde lumpen så det var lite nostalgiskt för han. Det var verkligen häftigt att se alla planen! Dom äldre planen gjorde mer show, snurrade runt, flög till musik och gav allt. Under tiden så kommenterade två stycken och berättade om dom olika planen, var dom hade flögit innan, var dom var köpta ifrån och lite sånt. Den ena kommentatorn var gift med en av piloterna och när han gjorde ett trix så var det så härligt att höra att först blev hon helst tyst och sen utbrast hon ”Bra gjort älskling”. Det måste verkligen kittla i magen att sitta och kommentera sin man när han flyger och gör en massa trix och hoppas att allt går bra.

Det var roligast att titta på när dom äldre planen flög rundor men det som var absolut häftigast var när dom nya planen, bl.a JAS (Jakt Attack Spaning) kom flygande. Dom kom från ingenstans och sen det ljudet! Man fick ståpäls över hela kroppen och kunde inte göra nåt annat än att le och vara imponerad över dom duktiga piloterna. Har ni aldrig varit på en flygshow innan så rekommenderar jag det verkligen! Det var väldigt roligt! Jag trodde inte att jag hade varit på någon flygshow innan men min mamma sa att jag hade varit på en när jag var 11 eller 12 år. Tyvärr så kommer jag inte ihåg det. Men hon berättade att min mormor även var med och hon hukade sig varje gång det kom ett plan :D. Så nära stod inte vi nu, det har nog varit för många olyckor så dom flyger en bra bit ifrån publiken.

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

