Gamla vänner

Idag blev jag bjuden på lunch av min söta mamma! Jag skulle bara äta en sleten sallad så det var super gott att få äta restaurangmat :D. Det blev pannbiff med sockerstekt lök och potatis, det var väldigt gott! Vi kunde tyvärr inte sitta där för där var fullt så vi fick ta med oss maten och äta på kontoret men det var lika mysigt. Det är roligt när dagen erbjuder mer än vad man trodde skulle hända.

När jag körde hem så svängde jag inom på min gamla arbetsplats, vi kom fram till att det är 1,5 år sen jag slutade där… och hälsade på för första gången idag, ja ibland så springer tiden iväg. Det var roligt att se att allt ser likadant ut som när jag slutade där. Lite ny personal som jag inte hade träffat innan men annars så var dom andra ”gamla godingarna” kvar. Det är så underbart när man träffas efter så väldigt lång tid och man bara snackar på som vanligt. Att dom 1,5 åren känns som 1,5 dag eller nåt. Det är egentligen synd att man tappar kontakten med gamla arbetskompisar, fast det blir kanske ofta så, det man hade gemensamt är ju borta. Men jag ska nog fakstiskt ta mig i kragen och bjuda hem några på lite fika, snacka kan man ju alltid! Och mumsa på lite muffins är ju inte heller fel!

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

