Plugg och bak

Idag har jag ju som sagt pluggat hela dagen. Jag lär mig en massa :D. Men när jag hade suttit där ganska många timmar så började det att flyta ihopa så jag körde och handlade och sen blev det faktiskt lite muffinsbak! Ibland kan det räcka att bara komma bort från det ett litet tag så är det lättare att börja läsa igen.

Det blev att jag bakade kokosmuffins, min tanke var att baka toscamuffins men jag hade ju så klart glömt att köpa en ingrediens så det gick ju inte då… Så då googlade jag lite snabbt på kokosmuffins för jag hade kokos hemma. Så fort dom har svalnat lite så får det bli till att provsmaka dom, jag har ju inte bakat dom innan. Sambon blev i alla fall glad, han har velat att jag skulle baka just kokosmuffins ett tag.

Här kommer receptet, efter efterfrågan :D.

Det blir ca 16 stycken.

3 ägg                                                     

3 dl socker                                          

100 gram smält smör                   

3 dl mjöl                                                                                                    

1-2 dl kokos

3/4 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och socker pösigt. Häll i det avsvalnade smöret och kokos och blanda. Blanda ner mjöl och bakpulver, blanda väl men inte för länge så luften går ur.  Grädda i mitten av ugnen i ca 17-18 min, kolla med en sticka tills den är torr.

Lycka till!

3 thoughts on “Plugg och bak

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

