Höst och god mat

Då var det söndag och det är riktigt höstväder ute. Jag måste erkänna att jag tycker om hösten :D. Älskar att se när löven ändrar färg, när dom dansar runt på marken när det blåser och framförallt så kan man ju tända en massa ljus där hemma och vår underbart fina lilla brasa! Det är så himla mysigt, jag tänder även ljus i trädgården, det ser så hemtrevligt ut. Jag räknade en kväll hur många ljus vi hade tända bara i vardagsrummet och där var 30 stycken! Haha då var det ganska varmt ;).

Vår helg har varit lugn och skön med god mat i fredags med trevligt sällskap och igår blev det god mat på vår favorit restaurang. Jag tog faktiskt en annan rätt denna gången, jag äter ju alltid samma nr 130, men jag var lite våglig haha! Men jag måste erkänna att jag blev inte lika begeistrad som jag brukar… Det var gott men inte så jättegott som det brukar vara. Vi har kanske förätit oss på den maten?? Nej det hoppas jag inte, vi är ju kändisar där. Känner dom som jobbar där, dom kallar oss stammisar, där är helt enkelt väldigt trevligt att gå dit. Ja vi kommer ju lätt att gå dit där igen och köra det gamla vanliga :).
Har ni också en restaurang dit ni brukar gå ofta? Där ni kanske också är stammisar?

3 tankar på “Höst och god mat

  1. Det blev ju hämtemat i fredags från stället du vet 🙂 Det var ingen besvikelse där inte och med ett gott (men starkt tyvärr) rödvin till det så var fredagskvällen perfekt efter en hård jobbevecka 🙂 Hoppas köttfärslimpan smakade. Me love köttfärslimpa (en pik om en bjudning kanske 🙂 )
    Kram på dig!

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥