Fatburning

Igår kväll följde jag med en kompis på fatburning! Jag hoppas verkligen att ni som känner mig sitter ner när ni läser detta 😀 haha! Vi snackade lite på dagen och då sa hon att hon skulle prova på något nytt som hette Fatburning och hon hade en provapå biljett som jag kunde få. Så jag sa ja! Ni som känner mig vet ju att jag inte har tränat något alls i mitt vuxna liv… så jag var faktiskt lite nervös, jag vet att jag är lite knäpp! När jag ringde till sambon och sa detta så sa han, ”ja det var ju tur att jag satt ner” Haha!

Jag skulle vara ombytt och klar när klockan var 19.00, jag skulle ha med en vatteflaska och skor. När jag skulle ge mig iväg så glömde jag ju så klart att ta med mig mina skor! Ja det är ju så typiskt mig! Men som tur är så hade jag ju ändå tagit på mig ett par ”vanliga” gympaskor så dom fick ju funka. När vi kom dit så träffade jag en fd arbetskompis, hon blev lite chockad att jag var där. Vi började med att ta fram en stepbräda, hantlar och ett gummiband. Och sen satte det igång! Oj oj vad det var jobbigt! Efter en kvart var jag helt slut! Och då var det 45 min kvar! Men när vi var klara med uppvärmningen så gick det faktiskt lite lättare eller lättare är väl fel ord… Detta passet skulle egentligen vara i 90 minuter men det blev bara 60 minuter, snacka om tur i oturen! 90 minuter hade vi aldrig klarat av. När vi gick till bilen så skrattade vi och konstaterade att vi var precis lika trötta och att det var väldigt skönt att det bara var 60 minuter!  

Nu låter det kanske som att jag inte alls tyckte att det var kul men jag tyckte verkligen att det var kul! Jag var helt slut när jag kom hem men det var ju faktiskt en härlig känsla :D. Det får nog bli nästa måndag igen. Jag tyckte om det stället vi var på, där var ”vanliga” människor och inga som var uppstylade och hela den biten. Så om jag ska börja träna så blir det nog där! Jag kan ju alltid börja med ett 10 kort.

Burn baby burn!

One thought on “Fatburning

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

