Kallt

Imorse när jag gick ut med doggen så var det 3 minus grader ute… Så det var bara till att ta på sig vinterjackan. mössa, halsduk och vantar, man såg ut som en michelingubbe med andra ord🙂. När det är så kallt, eller ja jättekallt är det ju inte men ändå, så är det så hög och härlig luft ute. Det är riktigt skönt att andas och det nästan luktar lite kallt. Hur jag ska förklara lukten kallt vet jag inte men håll med mig att det har en egen lukt. När jag skulle köra så fick jag skrapa rutorna på bilen, fast inte så mycket. När jag körde ut från parkeringen så var det ganska halt, bilen ville inte riktigt stanna när jag tryckte på bromsen… Så då blev jag lite nervös men det var bara nere hos oss som det var halt, sen när jag kom ut på vägen så var det inte alls halt. Solen den sken så vackert och värmde upp asfalten lite. Det är väl bara till att vänja sig vid att det är den tiden som börjar att komma nu, med halka och bilar som kanar rundor. Det snöade faktiskt ett litet tag här innan, det var riktigt stora flingor som föll.

Igår kväll var jag ju på ljusparty med min svärmor, det blev inte så väldigt mycket shopping för det var ganska dyrt. Men jag delade ett paket teljus med min svärmor, så nu ska det lukta härlig ingefärs pumpa där hemma, den ni! Den får ni fundera på hur den luktar😉. Jag älskar luktljus, vi brukar ha en massa vanlijljus tända där hemma och speciellt inne på toa, så där alltid luktar så härligt fräscht :D!

Bild lånad.

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

