AHA-upplevelse!

Det var kallt och ruggit imorse när jag var ute med doggen. Jag tog varken vantar, mössa eller halsduk… Och det var verkligen kallt! När jag gick i parken så var där parkarbetare som blåste bort löven, jag kan förstå om dom gör det på gångar och dylikt eftersom det kan bli rätt halt. Men inne i parken var väl ändå lite överkurs…. Varför lägga pengar på sånt? Eller ja varför bryr jag mig?? Hahaha! Man måste ju ha nåt att reta sig på ;).

Jag fick en liten aha-upplevelse häromdagen. Nu ska jag bara se om jag kan leva efter den också, det lär nog bli lite svårare… Att inte reta sig på saker som jag inte kan påverka, inse att folk inte ändrar sig, det är kanske lättare för mig att ändra mig än att reta mig på att det inte är som jag vill… Nu är det ju inte så att jag går och retar mig på en massa saker men visst skulle livet bli enklare, positivare och lyckligare om man bara kunde borsta av sig vissa saker. Har ni också saker som ni går och retar er på? Men som man egentligen inte behöver bry sig om.

Nej nu ska jag inte sitta här och skriva på arbetstid ;). Dags att börja arbeta!

Ha en skön dag allihopa ♥!

2 thoughts on “AHA-upplevelse!

  1. Oja om man har. Och det retar mig varje gång för perosnen i fråga ändrar sig inte. Även om man slår in det i huvudet fattar inte denna personen det. Så det är lika bra att skita i det och tänka på något positivt istället. Som att julafton är om 6 veckor 🙂

    Kram

  2. Ja för fasen! Men jag har avvecklat sådana personer ur mitt liv, de tar för mycket energi. Saker kan vara svårare att sluta reta sig på dock, men några djupa andetag och tankar på något soligt brukar hjälpa. PoK gums!

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

