Kaffe

Som dom flesta har förstått så älskar ju jag kaffe😀. Och jag var med och handlade till praktiken häromdagen så fick jag välja vilken kaffesort vi skulle ha. Så då ville jag att vi skulle testa det nya från Zoegas, Dark Temptation. Där skulle vara smakinfluenser av bl.a hasselnötter och stjärnanis. Det låter ju verkligen jättegott! Och idag var det dags att testa det. Det var gott men jag kände inte riktigt smaken av hasselnötter. Min kollega som har mjölk i kaffet tyckte däremot att det var jättegott. Kanske tog mjölken fram smakerna, jag får kanske prova det.

När det närmar sig jul så brukar jag alltid hälla på lite kanel på bönorna när jag brygger kaffet. Det är verkligen super gott! Och det luktar så härligt! Man får riktiga julkänslor genom hela kropp och själ ♥. Jag har även köpt hem Zoegas julkaffe så det ska jag också testa. Jag och sambon brukar alltid få Zoegas nymalda julkaffe av min mamma och det är lite extra gott. Speciellt när det är nymalet. Brukar ni göra något speciellt för att krydda till kaffet lite extra? För er som inte bor här i Zoegas staden så är det så att det fungerar inte med något annat kaffe här än just Zoegas. Jag kommer ihåg när jag arbetade på en resebyrå och vi hade en tjej som praktiserade där, som inte kom ifrån skåne. Och hon skulle gå och handla kaffe till kontoret och kom tillbaka med något helt annat. Det gick ju inte! Så hon fick gå tillbaka och byta det och köpa Zoegas. Det hade ju inte vi en tanke på att säga till henne att hon skulle köpa det och inget annat för det var ju självklart🙂.

Bild lånad av Zoegas.

One thought on “Kaffe

  1. Kan nog hålla med om det där med mjölk i kaffet. Det tycker jag bara med te, att smakerna framhävs på ett annat vis så mjölk är ett måste i både kaffe och te🙂
    Kram!

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

