Fel håll

Imorse när jag skulle köra till praktiken så kom jag inte in i bilen.. Ja typiskt tänkte jag eftersom jag var lite lite sen och då har man ju inte tid för något extra. Så jag stod där och fibblade med låset men nyckeln gick verkligen inte i. Så det var bara till att pröva passagerarsidan och som tur var så gick det där men då fick jag knappt upp dörren. Jag vet att jag har tjatat om snö och ditten med datten och det är ju sånt här som tillkommer då… Men till sist så fick jag upp dörren och fick krypa igenom till  andra sidan och jag som hade kjol på mig idag (jag har nästan aldrig det). Så jag undrar om det var några som fick sig ett gott skratt när dom gick förbi, men vad då, det bjuder jag på :D!

Det var faktiskt helt ok att köra på vägarna men man körde ju absolut inte fortare än vad man får. Vi var en hel radda med bilar som körde i samma hastighet, ca 10km under vad som var tillåtet. Tror ni inte att det då kommer en dåre (jo det var han) som körde om oss alla och vi var nog fem bilar eller nåt.  Och det var ju inte det att där var helt rent och fint på den körbanan nej där var ju fullt av modd, så det hade ju bara räckt med en liten sladd så hade vi nog varit många som hade krockat… Grr blir lite arg på sånt.

Jag har ju en liten bil, och den känns inte så säker längre. Jag har alltid känt mig ganska säker i den ändå men nu helt plötsligt tycker jag att det är lite obehagligt att köra med den… Har jag blivit en kärring?? (Nu när man snart är 31, hehe). Nej det hoppas jag verkligen inte! Jag vill inte bli en sådan som sitter så långt fram att jag har ratten i knäet och knappt ser något som händer runt mig. Sådana finns det redan för många av. Anledningen till att jag har börjat känna så här är nog för att jag har kört sambons lite större bil en del och då känner man ju skillnad. Nej jag ska hitta mig ett super bra jobb (jättelätt) och köpa mig en bättre bil! Någon som vill bidra så är det bara till att höra av er :P!

Nu ska jag snart sätta mig i bilen och kasa iväg, ha en skön dag ♥!

2 thoughts on “Fel håll

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

