Skatter och bröd

Idag har jag varit på Skatteverket träff, det var arbetsgivardagen. Det handlade om förmåner, skattefritt, skattepliktigt, gåvor ja allt möjligt som är nödvändigt att veta när man sköter ekonomin på ett företag. Det var intressant, vissa saker har jag precis läst om i min utbildning och andra saker har jag lärt mig på praktiken. Men herre gud vad mycket regler det finns! Många bra men också väldigt många onödiga. Man kan undra vem det är som kommer på allt det här. Men det var i alla fall en lärorik dag och det var roligt att jag fick följa med🙂.

Just nu sitter jag och väntar på att bulldegen ska jäsa klart. Jag bakar tebröd. I min sambos familj har dom alltid bakat det till julen så nu har jag också gjort det dom senaste två åren. Det är så väldigt enkelt så det är skönt😀. Tror att min älskade sambo blir glatt överraskad när han kommer hem.

Ha en skön kväll!

2 thoughts on “Skatter och bröd

  1. Även om det inte lät speciellt kul det första du nämde så är det ganska intressant när man kommer in i det som föreläses. Jag har hamnat i samma situation när det gäller banken och sin ekonomi och försäkringar. Usch man drar sig inför det men när jag väl lyssnar på det och verkligen förstår det så är det ju både intressant och lärorikt. Jag är lite nyfiken på vad lagen säger det där med gåvor till företag. Det får du berätta för mig nästa gång vi träffas. Vi har alla olika meningar om det här på jobb om vad vi tycker är rätt och fel, inte hur det egentligen är🙂

    Och så kan du spara ett tebröd till mig🙂 du och Thomas kanske skulle börja baka tillsammans istället. Du kan ju ta hand om er ekonomi så står tomas för grovgörat och så gör du alla fina muffins och kakor och sådant roligt🙂 Ska jag föreslå det till honom? Du är ju en riktig mångsysslare nu ju!

    Kram på dig

    • Jag lovar att informera dig om allt med skatter och gåvor nästa gång vi träffas😉. Jag fick en bok med mig där det stod en hel del information. Den idén får du gärna informera Thomas om, det hade verkligen varit roligt! Så kan han lära mig en hel del om bakning🙂. Ha en skön dag och hälsa familjen!
      Kram!

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

