Hej mitt vinterland!

Imorse när jag skulle gå ut med doggen så snöade det en hel massa! Jag hade hört på nyheterna igår att det skulle snöa och blåsa en hel del här i vårt skåneland men det skulle ju inte komma förrän på förmiddagen. Men ack så lurad jag blev. Jag älskar verkligen när det snöar men blåsten kunde jag gärna varit utan… Doggen var lika glad som vanligt, han älskar verkligen snö och speciellt att äta den. Det är väl kallt och gott😀. Det bär med sig en hel del när det kommer snö, doggen ska ha på sig sin lilla ”jacka” som skyddar hans mage och ben, när vi kommer in måste vi skölja hans tassar i ljummet vatten så all snö lossnar från tassarna också torka han så klart. Man får gå upp en hel evighet innan man egentligen brukar. Men jag ska absolut inte klaga, jag vill ju gärna ha en vit jul ♥.

På väg till praktiken så fick vi köra sakta, det blåste en hel del så snön den yrde över vägbanan. Men som tur är så brukar jag vara ute i god tid så jag kom ändå till praktiken i tid. Det är en god egenskap som jag har, jag har aldrig kommit försent till varken skola eller arbete. Jag är gärna i god tid så man hinner ta det lugnt innan det är dags att sätta igång. Min första kopp kaffe intages på arbetet/praktiken och den är ju väldigt viktig😉.

Nu närmar sig årets slut och därmed min sista tid på praktiken. Det känns verkligen inte roligt att sluta här! Jag trivs så himla bra och alla är verkligen super trevliga. Jag har träffat nya människor som jag har blivit vän med och det uppskattar jag verkligen. Jag har roligt och älskar mina dagar här på praktiken. Men nu kommer verkligheten och biter en där bak och det är dags att vakna och ge sig ut i den stora världen. Söka jobb, skriva det perfekta CV:t, göra den perfekta arbetsintervjun, om man har tur att komma så långt. Jag vill verkligen arbeta med detta som jag gör här på praktiken men man ska helst ha 10års erfarenhet och bara vara 20…. Ja det är ju inte så lätt. Men det är ju några dagar till som jag ska vara här så jag ska verkligen njuta utav det och försöka njuta av julen också får man ta tag i allt det där andra sen…

Ha en skön dag idag alla!

One thought on “Hej mitt vinterland!

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

