Lyx

Idag har jag unnat mig en AHA-ansiktsbehandling. Jag hade ett presentkort så det var perfekt. Jag unnar mig nästan aldrig sån här lyx men det borde man verkligen göra! Det är ju bara synd att det kostar så mycket… 25min för 395kr… Det är lite svårt att motivera sig till att betala så mycket, fast man känner sig som en ny människa. Just nu är jag helt glansig i ansiktet och lite småklibbig. Det ända tråkiga är att dom ska försöka att sälja deras alldeles för dyra produkter. Dom jag har gått till innan på det här stället har inte gjort det, utan då har man bara kunnat njuta men tjejen idag ville verkligen sälja. Jag vet att det är viktigt med bra produkter om man vill ha en super bra hy men man har ju inte råd att köpa alla de produkter som man behöver. När jag var klar och kom ut då hade hon fyllt i ett kort med de produkter som hon tyckte att jag behövde, det är ju helt okey. Men hon hade utelämnat priserna så jag bad henne att skriva ner det med. 400 för rengöring, 548 för kräm och sen var man tvungen att ha en slags skyddskräm på dagen och den kostade minst lika mycket. Det är ju visserligen dryga produkter och dom varar i ca 2-3 månader men det blir ganska mycket pengar att betala. Har ni några tips på bra produker men som inte kostar alltför mycket?

Just nu har Pia precis gått hem efter en kaffedejt. Det är verkligen härligt att ha en vän som bor 2min härifrån.

7 thoughts on “Lyx

  1. Kan det vara på electa du var? Där gjorde dom samma för mig. Testade en massa och skrev ner.
    Nej nej, det är som du säger, man ska väl kunna njuta och inte få det kastat i huvudet med.
    Till mig sa hon: Oj, dina ögonbryn håller på att falla av. Haha
    Nej sa jag, jag har aldrig haft mer. Då ville hon färga dom vilket är Lönlöst.
    Tips är Mary Kay produkter, gillar dom men Bodyshop har set med som kostar samma som en av de krämer du skrev om och dom är minst lika bra.
    Oj, var nästan ett helt blogg inlägg detta ;0)
    kram

  2. Jag hatar när de ska ”sälja” och ”prata” en massa när jag är där för att njuta! Vill ha det lugnt och skönt och bara slappna av till deras behandling och plingplong-musiken i bakgrunden. Sist jag var på behandling var det just så – så det var såååå skönt.🙂 Jag använder mig av Biotherm. Inte det billigaste, men inte det dyraste heller. Finns massor att välja mellan, luktar gott och är drygt.🙂 Finns dessutom att köpa på olika internetsidor, i affärer (kicks, åhlens) och taxfree.😛 Kram

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

