Bak beställning

Igår fick jag förfrågan om jag ville baka till ett kalas. Det är min väninnas dotter som fyller år och dom känner att dom inte hinner baka själva. Självklart så hjälper jag till med det. Det var inte så mycket, det ända som stod på önskelistan var pollymuffins och chokladbollar. Så det blir det. Jag har varit och handlat idag och det blir bak imorgon. Jag har aldrig fått förfrågan innan att baka till någon så lite nervöst är det, den senaste tiden har mina bakverk lyckats att bli goda men väldigt fula. Haha! Jag får väl göra ett provbak först och se om dom blir snygga😛.

 

Idag kommer mammsen på lite fika besök. Tyvärr får hon inte nybakade kakor men jag har en del muffins i frysen och där är även pepparkakor kvar och till och med kanelstänger. Kanelstängerna blev goda men herre gud så fula dom blev! Haha, jag ska hålla mig ifrån att baka småkakor det var verkligen inte min grej. Jag kanske lär mig, övning ger ju färdighet… Jag skulle vilja gå en liten kurs i bakning, det hade varit kul. (Helena du kanske kan föreslå det för Thomas :D). Min väninnas man är bagare, en riktigt duktig också. Han kan ju lära mig lite trix!

Ha en trevlig dag allihopa!

3 thoughts on “Bak beställning

  1. Ser smarrigt ut! Kan inte jag få receptet på pollymuffinsen? Måste baka nu innan jag fyller år…. : ) Kan ju inte bli gammal utan något gott ; )

    Kramis

  2. Haha lite pinsamt att bagarens fru ber sin bästa väninna om hon kan baka till bagarens egna dotters kalas. Illa! Men jag känner mig inte träffad alls *blink blink* haha
    Dom kommer inte bli fula Jenny! du får blinga dom lite annars så är det ingen som märker det, och det är nog bara du som är petig ;-P dom ska ner i min mage iallafall – här sparas inga!
    Kram!

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

