Pollymuffins recept

Jag fick lite förfrågningar om hur jag gör pollymuffinsen. Det är hur enkelt som helst! Dom jag gjorde igår blev helt ok i utseendet och väldigt goda😀. Dom är godast när dom är lite varma, så varm gärna dom lite lite innan servering så blir dom väldigt uppskattade!

 

Muffins med Polly


12 portioner
Normalstora formar, 12 st/plåt

2 ägg
2 dl socker
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker              
75 g smält smör
1 dl mjölk
En påse Polly (stor eller liten beroende på hur mycket man äter under tiden man bakar)

Vispa ägg och socker pösigt, rör i de torra ingredienserna följt av smör och mjölk. Klicka ut hälften av smeten i formarna. Lägg 3-4 Polly i varje form och täck sedan med resten av smeten. Grädda i mitten av ugnen på 200°C i 12 min. Gräddar man för länge finns risken att Polly-pralinerna smälter för mycket.

Om man vill kan man även ha i 3-4 msk kakao i smeten, eller annan smaksättning, t ex kokosflinor, citronskal

 

Jag har alltid i kakao, man kan inte få för mycket choklad😉. Tänk på när ni kollar med en baksticka om dom är klara så testa där det inte är en polly för där är det kladdigt och det ska det vara.

Hoppas att det blir super goda muffins!

 

 

7 thoughts on “Pollymuffins recept

  1. Ååh älskar polly och älskar muffins så det där måste jag pröva så fort jag detoxat klart! =) Går riktigt bra nog med detoxen – men börjar bli lite trött på att inte kunna äta vad jag vill till lunch och middag, haha. Saknar en rejäl smörgås! =D

  2. Ser ju super goda ut,mmm, Tack för att du skicka receptet till mig, bara att invänta tills Miss C ska baka igen ;O) Spelar det någon roll vilken av dom två sorterna polly man tar i?

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

