”Det är meningen”…

Ja så säger många när det händer något negativt eller positivt. ”Det var meningen att ni inte fick det huset” eller ”Det var meningen att du inte körde den dagen” eller what ever… Jag är också en av dom som brukar säga så, men jag gillar inte att höra det när det är något negativt som har hänt att det var meningen för det orkar man inte då.

När jag blev uppsagd från mitt arbete på grund av arbetsbrist så blev det många ”det var meningen”… Att jag skulle hitta ett bättre jobb, utbilda mig m.m. Ja det var det kanske, jag har läst en distans utbildning inom bokföring och redovisning, jag har haft en helt underbar praktik. Men där tar det slut. Var det verkligen meningen att jag skulle bli arbetslös för att bara gå hemma, få alla frågor om varför jag inte har något jobb, behöva försvara sig när alla kommer med dessa ”goda råd”. Det är så mycket som påverkas när man blir arbetslös. Jag har haft hopp om ett speciellt jobb men det har sakta men säkert glidit ifrån mig. Det är inte så lätt att hitta arbete, det är ju inte bara jag som är arbetslös… Också gäller det att fånga arbetsgivaren med sitt personliga brev och cv och det är inte det lättaste.  Nej det är kanske meningen att jag ska vara ”hemma” just nu, att det där perfekta jobbet är där ute och bara väntar på mig! Det är det jag hoppas på just nu.

Jag har i alla fall hittat något som jag tycker är roligt och det är faktiskt träning. Så fort jag får ett arbete så är det det första jag ska invenstera i, ett träningskort! Ikväll ska jag testa på zumba för första gången och jag som har lite träningsvärk från igår😛. Ha en skön kväll alla ♥!

5 thoughts on “”Det är meningen”…

  1. Jag håller alla tummar och tår för att du kommer att hitta ditt drömjobb snart! Jag letar vidare med ljus och lykta själv så jag vet hur du har det : )

    Kramar

  2. Hoppas det löser sig med ett jobb snart! Det där med ”goda råd” får man ta med en nypa salt, ta sig till de man tycker är bra och se mellan raderna på de som man inte tycker är bra!🙂 Kram

  3. Meningen ja. Jag brukar själv säga det. Allt händer av en anledning men när man är mitt uppe i allt är det svårt att se vad den anledningen är.
    Hoppas att du snart kan jobba med det du vill.
    Kram

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

