Ombesiktning, lampor och argad säkring…

Då var det gjort, jag ombesiktigade min bil idag. Ett av felen var att lampan inte fungerade. Men det hade Rune fixat så jag kollade inte den när jag körde iväg imorse. Jag var beredd på att sitta och vänta länge eftersom man inte kan boka tid för ombesiktning utan det är bara drop in. Men jag hade tur, jag fick nummer 1 i kön! Så det startade bra🙂. Fast turen slutade där. När jag körde in så sa han killen bara att, ”Lampan fungerar inte”. VA? Den var ju bytad och allt. Men något hade hänt så den fungerade inte. Så det vara bara till att backa ut igen och köra och fixa en ny lampa. Han trodde att en mack kunde hjälpa mig att byta. Så jag körde till närmaste mack och köpte en ny lampa och frågade om jag kunde få lite hjälp, men nej, ”Sånt ger vi oss inte på”. Tack för det svaret…

Så det var bara till att försöka att fixa det själv. Det tog lite tid innan jag fick loss den och sen gick det ju bra att byta men när jag skulle sätta tillbaka den så gick det ju självklart inte! Jag stod där och grejade och hade mig men det gick inte! Som tur var så stannade där en bil med två killar i och jag fick hjälp av dom. Dom fick också kämpa lite för att få tillbaka den. Men det gick ju, så jag tackade och dom skulle köra iväg. Så sa den ena killen att jag skulle testa den innan dom körde och tur var väl det för den fungerade inte… Så dom kollade säkringarna och då var den ena helt argad! Till och med nere i hållaren hade det argat. Så det var ju inte så konstigt att lampan inte fungerade.

Som tur var så hade jag nya säkringar i bilen så dom bytade den som var sönder och sen fungerade allt som det skulle! Det var ju tur! Så jag tackade än en gång och körde tillbaka till besiktningen. Jag kunde bara köra direkt till den porten som jag var i innan, så jag slapp ställa mig i kö igen. Så kollade han bilen igen, där var ju ett hål undertill som skulle svetsas och det blev också godkänt! Jag är  200 kr fattigare men bilen är godkänd och jag kan tuffa vidare!

Nu ska jag äta lite lunch och sen ska jag nog packa😀. Vi åker ju på spa imorgon!!!! Det ska bli så underbart härligt! Jag lovar att försöka att skriva ett inlägg när vi är där😀.

3 thoughts on “Ombesiktning, lampor och argad säkring…

  1. Det finns även snälla och hjälpsamma människor där ute. Få… men dom finns och vilken tur dom kom till din undsättning! Då kan två hundra kr kännas som inget när man vet at bilden gick igenom🙂
    Ha det nu så himla kul där uppe. Spa:a lite för mig också. Hade verkligen behövt det jag med, men jag får väl nöja mig med att jag kan ställa mig i duschen en lite längre stund nu för tiden🙂
    Häla din mamma! Kram!

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

