En helt ny vecka

Ja då var det en ny vecka. Nya saker som ska göras och fixas. Jag väntar på besked på några jobb, hoppas hoppas!! Där är ett jobb som jag väldigt gäna skulle vilja ha. Jag har ringt på ett annat idag, inget heltid men ändå. Det jobbet som jag hoppas på är dagtid och heltid, det hade verkligen varit lyxigt! Tyvärr så är det ju fler än jag som söker jobb, man är nästan som en nål i en höstack… Men nångång ska det väl hända :D!

Det här med att folk slänger ur sig saker som att ”Jag har nog ett jobb till dig” eller ”Vill du ha ett jobb, jag har ett, hör av dig”. Jättekul tänker jag ju då och blir helt till mig. Jag hör av mig direkt till den personen och nästan skriker att jag kan ta jobbet!! Så hör man inget av den personen. Detta hände för några veckor sedan, personen hörde inte av sig på ca tre veckor. Sen springer jag på han/hon och frågar vad som hände. ”Ja just det, nej det var redan ordnat med någon annan, jag skulle höra av mig till dig…” Tack för den… För dom är det kanske inte så mycket men för mig så gäller det ju mitt liv, min framtid! Sluta lek med mitt hopp och kom inte med sådana kommentarer om ni inte vet. Jag är väldigt tacksam för all hjälp men ge mig inte onödiga förhoppningar.

Mitt inlägg skulle ju inte riktigt handla om detta. Utan om att det är ju faktiskt en helt ny vecka! Jag letar efter fina bilder som vi kan ha på vår fotovägg, som vi har pratat om länge att vi ska få till.. Men nu ska vi få den färdig. Vi ska även ha lite bilder i sovrummet. Till fotoväggen som ska vara i vardagsrummet ska vi även ha bilder på våra morfäräldrar, gamla svart och vita foton🙂. Jag har redan kollat med min mamma om en speciell bild på min morfar när han var ung och är sjöman. Jag gillar verkligen den bilden! Så sen ska det nog redigeras lite och fixas och grejas. Om jag kan😉.

Nu ska det skrivas fler ansökningsbrev!

Ha en bra måndag!

 

2 thoughts on “En helt ny vecka

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

