Fish spa

För ett tag sedan så läste jag om ett par killar som hade fiskar som äter upp död hud från fötter. Märkligt tänkte jag först men jag blev ju såklart nyfiken! Det skulle vara väldigt bra för torra och nariga fötter.

Så jag googlade som en galning för att hitta om det fanns här i närheten av där jag bor men jag hittade inte något. Det närmaste låg cirka 20 mil härfrån, och så nyfiken var jag inte.

Men så när jag var i stan med sambon och min mamma så såg vi en gatupratare där det stod stort ”Prova på erbjudande!” på just Fish spa. Då var vi ju, jag och mamma då, tvungna att testa.

Vi fick börja med att gå ner till deras myshörna och få varmt och gott te och sitta med fötterna i varmt vatten. Sen fick vi morgontofflor att ta på oss och spatsera bort mot firrarna! Vilken känsla! HAHA jag skrattade först lite hysteriskt men sen vande man sig ganska snabbt. Jag kunde inte titta ner på dom för då var det lite, inte äckligt men annorlunda… Jag kunde titta på min mammas fötter. Det kändes lite som bubblor och sen mot slutet så var det samma känsla som när fötterna somnar och det pirrar lite i dom. När dom kom åt ett område där det inte var så mycket död hud så stack det till lite :D.

Om det ska göra någon verkan på torra fötter så får man nog gå några gånger men det var absolut värt att få ha testat!

 

Så här står det om firrarna:

”Njut av en avkopplande fotbehandling med våra terapeutfiskar Garra Rufa, även kallade Doktorsfiskar.

Fiskarna kommer ursprungligen från Turkiet men föds nu för tiden upp i Israel och Asien, där de lever naturligt i varma källor. Garra Rufas är mycket unika fiskar som lärt sig att leva i ogästvänliga vatten med  hög temperatur upp till 43 grader. (Våra tankar håller ca 28 grader) Då inte mycket kan leva i så varma vatten, har fiskarna utvecklat en annorlunda diet. De livnär sig bl a på döda hudpartiklar från badande människor, men ger sig lyckligtvis inte på frisk hud!
Behandlingen med Garra Rufas passar bra om du har torr hud eller förhårdnader på fötterna. Genom den naturliga pedikyren som fiskterapin erbjuder, får du fantastiskt  mjuka, lena fötter igen. Garra Rufas har inga tänder, utan nafsar i sig döda hudpartiklar från fötterna vilket ger en väldigt mild och behagligt avkopplande exfoliering.
Garra Rufas har inga tänder, utan nafsar i sig döda hudpartiklar från fötterna vilket ger en väldigt mild och behagligt avkopplande exfoliering. Den lyxiga känslan som infinner sig  under denna behandling är som att ha sina fötter i bubblande champagne!”
 

Källa: Njuta

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

