En gräsänkas kväll

Som titeln låter så är jag gräsänka idag. Sambon är iväg i Göteborg med jobbet, där dagen började med spa, det lät inte helt fel. Så eftersom jag var själv ikväll så fick middagen bli en Christmas Bacon från det stora M:et, McDonalds! Men oj vad den var stor, så det var bara halva som slank ner. Där stod ju även en påse med chilicheese som väntade på att bli uppätna.

 

När jag hade ätit upp (och var super mätt), så åkte nagellacken fram. Vi ska på julbord med sambons jobb imorgon så då får man ju vara fin! Förr så målade jag ofta naglarna och olika fäger men jag har varit dålig på det nu. Egentligen skulle jag vilja ha fina ”salongsnaglar” med fransktipp men man kan ju inte få allt😛.

Jag gillar verkligen denna färgen från Artdeco. Jag brukar inte köpa så här dyra nagellack men jag lyxade till det lite. Det får man göra ibland!

Syns det på denna bilden att vi har köpt kamera?😀  Hihi överlycklig!

Under tiden som nagellacket torkade så blev det en god kopp kaffe, nu i juletider så brukar jag strö lite kanel över kaffebönorna, det både luktar underbart och smakar ljuvligt.

Idag lät jag det torka ordentligt innan jag började greja och ha mig. Jag brukar inte ha så bra tålamod när det gäller att låta nagellacket torka ordentligt men jag ångrar alltid det sen för då lyckas jag ju alltid förstöra det längst ut på tippen.

Så när allt var torrt och fint så var det dags för en liten ansiktsbehandling! Och vad kan inte vara bättre än en vitchoklad mask?!?! Det måste ju göra underverk för hyn. Det är ju helt underbart när man stoppar en chokladbit i munnen, eller hur?

(Jag tänkte först lägga upp en bild på mig med masken på, men nej jag vill ju inte skrämma mina underbara bloggläsare)

 Den luktade helt underbart när jag skulle ta på den men som där stod på paketet (!) så fick man inte äta det, Endast till för utvärtes bruk hur gott det än luktar. Ja så chokladsugen får man väl ändå inte bli att man till och med funderar på att smaka på en ansiktsmask.

Under tiden som masken satt på så fick tossarna (tårna) sig också en omgång av mitt fina nagellack. Varför ska man bara ha snygga tånaglar på sommaren? Det är lite som det att när man har fina underkläder så känner man sig fin hela vägen igenom, det är nästan samma sak som fina fossingar (fötter). Brukar ni måla tånaglarna även när det inte är sommar?

Jag var ju inte helt ensam, Santos var ju så klart också hemma! Och han njöt för fullt i soffan bland kuddar och den gosiga filten.

Han får passa på att mysa nu för som dom hade ”lovat” på vädret så regnar och blåser det för fullt… Mindre kul.

Vi har en lingonkrans som hänger på ytterdörren och han ser den genom det frostade glaset så han morrar och har sig, och nu rör den på sig i blåsten och skrapar lite mot glaset. Farligt värre!

 

Min kväll fortsatte med mer kaffe (!) och mammas hemmagjorda chokladbiskvier. Och fjärrkontrollen var bara min! Synd bara att det inte var en onsdag för då är det mina favoritprogram på TV4 Fakta. Akutenprogram! Jag vet inte varför men jag gillar verkligen att se sådana program, där dom opererar och har sig. Men torsdagar är också bra för då är det Criminal Minds och det är också ett favvoprogram.

Jag hoppas att ni alla har en underbar kväll där ute, nu ska jag bara slänga mig i soffan och ha det gött!

 

Kram

4 thoughts on “En gräsänkas kväll

  1. SIcken kväll:)) Kanske skulle unna mig ngt liknande ikväll…Jonas på julbord o sonen tidigt i säng:)
    Kul med kamera, många bilder här framöver?;) Saknar ju inlägg om kalaset! o alla presenter!:))
    Trevlig Helg!
    Kram

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

