Julbord

Igår var vi på julbord med sambons jobb. Det började med lite glöggmingel och prat och skratt sen fortsatte vi med bowling. Jag kan väl säga att skrattet fortsatte… Åt mig då…. Oj vad jag var dålig! Till mitt försvar så fick jag spela med höger hand för jag har en förslitningsskada i den vänstra, och eftersom jag är vänsterhänt så blev det ju lite svårare. Jag kan ju lugnt konstatera att bowling inte är min sport! Jag kom bland dom sista. En sak var jag väldigt duktig på och det var att slå ner bara ett klot! Snacka om att jag blev ganska så frustrerad men någon måste ju vinna och någon förlora😉. Synd bara att jag gjorde det sistnämnda.
Efter det så var det dags för julbordet. Och då var så gott! Men man tar ju alltid alldeles för mycket mat första rundan och sen sitter man där och vill inget hellre än att knäppa upp byxorna så där får plats lite till. Men nej det kan man ju inte göra. Så det var bara till att bita ihop och gå en runda till så man får smakat allt det som inte fick plats på tallriken första rundan.
När all maten var nere och man satt där och var ganska däst (slut/mätt) så var det ju dags för gottebordet. Som tur var så var där inte så mycket😉.
Det var en riktigt trevlig kväll och när vi väl kom hem så somnade vi båda direkt, nöjda, mätta och glada. (sambon var ju ganska bra på att bowla).

One thought on “Julbord

  1. Bra att inte gottebordet var så stort? Vad är det du säger! Oavsett mängden julmat man klämt i sig, så finns det alltid plats för efterrätt/julgodis😀 PoK

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

