Usch så nära…

Igår kväll var vi ute och letade efter en lampa att ha i vardagsrummet, den gammla åkte upp i sovrummet. När vi körde hem så tog vi motorvägen, vädret var verkligen inte roligt att köra i. Det var dimmigt och regnade en hel del och så klart så var det mörkt. Hatar verkligen att köra i sånt väder men jag ska inte bli sån som låter min man köra för att jag inte vill/vågar.

Så körde vi av på en avfart och jag gasade på precis som man gör, och på en annan avfart står där en lastbil, stilla, utan ljus!!! Med häcken ute på den högra körbanan! Det kunde gått väldigt illa, ja inte hade jag suttit här i alla fall. Men som tur var så såg jag den för hans lampor längst fram på sidan fungerade och i nästan sista sekund så såg jag och sambon dom. Och ännu mer tur var att där inte var någon bil i det vänstra körfältet så jag kunde gira över dit.

Usch vad det var obehagligt! Tänk så nära det är, ganska ofta, som man skulle kunna råka ut för nåt hemskt. Vi hade verkligen tur igår.

4 thoughts on “Usch så nära…

  1. Usch, fy så läskigt! Vad var det för ett pucko som inte hade varningsblinkers på? Skönt att allt gick bra. Ibland är det verkligen en sekund bort… Puss & kram!

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

