Cupcakes

Jag vill börja med att tacka alla som var här inne igår och hälsade på. Ni var en hel massa som hade klickat er hit. Kul! Det är bara till att fortsätta🙂.

 

Häromdagen så skulle jag testa ett nytt recept på cupcakes. Dem skulle innehålla banan och nötkräm, lät ju hur gott som helst! Eller hur? Jag skulle även göra en frosting med nötkräm i. Mums!

Jag fick köpa hem bland annat muscuvadosocker för det skulle det vara här och det har jag aldrig använt mig av innan. Jag såg verkligen fram emot att göra dem och sen bjuda på dem så klart. Så jag grejade och hade mig i köket. Sen var det dags att smaka dem. Jag kokade kaffe och spritsade på frostingen. Sambon fick bli ”offret” men det trodde jag ju inte då😛. Jag kan lugnt säga att dem var inte goda… Jag tog en tugga och rynkade lite på näsan och sen tog jag en tugga till bara för att smaka igen, ”Var dem verkligen inte goda?”, nej det var dem inte… Sambon hade inte hunnit smaka på dem då så jag varnade lite så försynt och han tog också en tugga och konstaterade samma sak som  mig. Nej dem var inte goda! Mög som man säger på skånska…

Nej man ska inte krångla till för mycket. Fast bloggen där jag hittade receptet där var hon väldigt nöjd, men smaken är ju som baken, hihi.

Här är en bild på dem i alla fall, dem ser ju faktiskt goda ut om jag får säga det själv. Det är bara andra gången som jag använder mig av frosting. Men jag ska försöka igen. Har ni något bra och enkelt recept så är det bara till att höra av er.

 

 

Jag skrev ju för ett tag sen att jag skulle gå en liten bakkurs men den är inställd! Det var inte tillräckligt många som hade anmält sig, dom skulle försöka till hösten igen. Jag vill inte vänta så länge! Usch så tråkigt, jag blev jättebesviken.

(Enligt ovan inlägg så märker ni att jag behöver gå en bakkurs ;)).

 

Ha nu en bra dag alla! Och ska ni ut och köra så kör försiktigt för det var glashalt på vissa ställen.

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

