Nytt

Sambon har jobbat hela helgen, super tråkigt! Och jag tycker att det är så tråkigt att äta frukost själv så min söta mamma kom på lördgsmorgonen också åt vi frukost tillsammans. Jättemysigt! När hon kom så hade hon med sig en present till mig, bara för att jag är hennes hjärta ♥. Jag fick detta superfina halsband från Edblad. Jag gillar det jättemycket! Gå in och kolla på deras hemsida, där var en massa fina saker!

 

Visst är det fint! Och det är ganska tungt oxå. Jag älskar verkligen såna här spontana presenter. Tack mamma!

 

När frukosten var avklarad och jag hade fått på mig mitt ansikte (kan ju inte gå ut osminkad :P) så begav vi oss för att handla lite mat. Hon skulle handla till hennes väninnekväll och jag till oss. Ibland eller oftast så tycker jag att det är svårt att komma på vad man ska ha till middag. Jag tycker om att laga mat men tycker att det är tråkigt att försöka komma på vad man ska göra. Så när vi gick på Maxi så kollade jag Arla Kökets app, som jag använder ganska så ofta, och där var en rätt som fångade mitt intresse.  Chillistark biffgryta med choklad. Så den fick det bli och jag lovar er att det var gott! Det är roligt med nya rätter och har det choklad som ingrediens så kan det ju inte bli fel.

Vill ni oxå laga den så kommer receptet här,

600g ryggbiff

1 gul lök

2 vitlöksklyftor

2 msk konc kalvfond

1 dl vatten

1 1/2 tsk kinesisk soja

1 tsk sambal oelek

2 dl lätt creme fraiche

ca 15  g mörk choklad (det står minst 70% men vi tog marabous mörka)

Skär köttet i bitar. Skala löken och vitlöken. Skär löken i klyftor och hacka vitlöken. Bryn köttet och löken i smör. Rör i kavlfond, vatten, soja, sambal oelek och creme fraiche. Låt koka i ca 5 min. Hacka chokladen och låt den smälta i såsen. Låt inte grytan koka mer. Servera med ungsstekt potatis. (Vi hade klyftpotatis).

Vi dubblade ingredienserna till såsen så det rekommenderar jag för annars så blev det väldigt lite. Fast är ni lite känliga för det starka så dubbla inte sambal oeleken! Det blev ganska starkt, men det gillar vi.

Så det har varit lite nya saker i helgen. Annars så har det varit lungt. Det blev en tur till ikea igår med lite nytt men det kan jag visa en annan dag ;).

One thought on “Nytt

  1. Ååå vilket fin halsband förstår att du är glad!!
    Jag tror vi följde samma program förr du och jag 😉 Stört kul att få tönka tillbaka lite.Kram

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

