Ge 30 minuter av din tid

Jag fick ett mejl idag med en film som jag uppmanades att titta på. Jag hade tid över så jag tog mig tiden att titta på hela filmen. Den är 30 minuter och jag lovar att du kommer att bli tagen. Den handlar om hur Joseph Kony, denna hemska man, kidnappar små barn och gör dem till soldater. Han våldtar kvinnor, lemlästar, dödar, får små barn att skjuta och döda sina egna famijer, deras föräldrar.

Budskapet med denna filmen är att göra folk medvetna om denna hemska man så att dom kan få stopp på han. Dom ska göra han känd, inte på ett bra sätt utan för att folk ska bli medvetna och hjälpa till för att stoppa honom.

Man har hört om allt våld som pågår i bland annat Uganda men jag liksom många andra har inte nog inte tänkt mer på det än att det har varit med på nyheterna och hur hemskt det är. Denna filmen fångade mitt hjärta och jag vill gärna vara med och sprida den.

Så tar er tid att titta på den.

 

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

