1 år

Idag har jag varit 1 år på mitt arbete. Det har verkligen gått fort! Jag kan fortfarande inte fatta att jag har ett jobb och ett fast jobb dessutom! Det är en så härlig känsla! Alla som någon gång har varit arbetslösa vet vad jag snackar om. Den där ovissheten när man är arbetslös och känslan av att känna sig mindre värd, för det gör man när man inte har ett arbete.

Så fort man träffar någon ny så är oftast en av dom första frågorna ”Vad jobbar du med?”. Jag hatade den frågan! Jag ursäktade alltid mig själv om varför (?) jag var arbetslös och försökte skoja till det med att jag är inte arbetslös, jag är en lyxig hemmafru, ja jo eller hur… Allt för att känna sig lite mer värd. Jag ställde också den frågan förr men jag försöker att inte göra det längre. En sak till som var jobbig när man var arbetslös (förutom alla dom självklara sakerna) var när folk skulle ge en goda råd om hur man skulle göra för att hitta ett jobb. Det brukar alltid vara dom som har ett bra jobb som ska komma med sådana förslag. (Eller varför alltid smala människor ska gå på om hur man ska äta och göra för att bli smal, när dom själva aldrig har varit överviktiga! Ja det är ju en helt annan sak, får kanske skriva om det en annan gång..) Eller att man skulle ”ta vad som helst”, jag undrar hur många som har sagt det skulle kunna tänka sig att själva ”ta vad som helst”. Tror inte att det är många…

Men nu är jag i alla fall lycklig över att ha ett arbete! Jag kan inte fatta att det redan har gått 1 år! Nice :D! Så grattis till mig själv!

Jag skulle kanske firat det lite mer på lunchen än med grillad kyckling och avokado, hehe.

 

Men gott var det! Det får bli en cider ikväll kanske. Det är ju ett högtidligt tillfälle! Hihi.

 

 

2 thoughts on “1 år

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

