Då var jag igång

Igår hade jag bokat en genomgång på gymmet med en instruktör. Vi skulle gå igenom hur jag ska lägga upp min träning. Passen har inte kommit igång än så jag tänkte börja med styrketräning.

Vi började med uppvärmning på en crosstrainer, jag har alltid velat testa en sådan. Den kändes ;). Jag skulle gå på den i 7 minuter, när jag hade stått på den i 6 minuter så kom tjejen. Hon tyckte att jag var duktig med tanke på att jag inte har tränat innan. Hon sa att dom flesta bara har klarat 1 minut. Men man kan ju inte ge upp! Sen att jag skulle prata med henne samtidigt som jag gick på den, det var en bedrift bara det. Haha!

 

 

Sen gick vi igenom de maskiner som jag ska använda mig av och vilka vikter jag ska ha. Benen skakade efter uppvärmningen och den första maskinen! Haha hur ska jag klara detta?? Mina planer är att jag ska försöka träna två gånger i veckan. Dom ska börja med passen i slutet av denna månaden så det ska bli spännande vad det kommer att bli. Det står inte på deras hemsida vad det är dom ska ha och jag tänkte inte på att fråga igår.

Jag behöver nog ha någon som peppar mig när jag tränar och det är ju det bästa med gruppträning. Också är det ju pinsamt att inte orka när alla andra gör det. När man styrketränar så är det ju ingen som ser om jag inte orkar allt :P. Men nej så ska jag inte tänka! Nu ska jag ge järnet!

 

2 thoughts on “Då var jag igång

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

