Förebygga

Jag känner att förkylningen kommer smygandes, ni vet när man är lite tung i huvudet, man snörvlar lite extra och det enda man vill är att krypa ner i soffan med en gosig filt. Ungefär så känner jag mig. Så nu gör jag precis det, sitter i soffan med en stor gosig filt och en rykande varm kopp te. Jag har köpt ett te av en väninnas väninna, långsökt jag vet, men det är så himla gott. Hon sålde det just som ett te som förebygger förkylning. Helt ärligt så trodde jag kanske inte så mycket på det men det var väldigt gott så jag köpte det bara för det.
Men! Jag har druckit det en gång innan när jag började känna en riktigt manlig förkylning komma, en sån där alla måste tycka synd om en och ingen annan har någonsin varit så här förkyld innan. Lite så. Och det blev faktiskt inget av den, om det sen var teet som gjorde underverk eller vad men det blev ju aldrig något av den. Så det var ju bra! Här har ni underverket!

20121024-213522.jpg

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

