Utrensning

Vi har börjat att göra vid vårt dressingroom. Ja vi har kallat det så sen vi flyttade in men jag kan ju lugnt säga att det har varit långt ifrån ett dressingroom. Mer ett rum där vi har förvarat kläder lite så där huller om buller, ”har jag några kläder egentligen????” ungefär en sådan känsla har det varit. Tanken på att någon skulle vilja gå upp där uppe har varit lite smått skrämmande. Vi ska ju komma i ordning typ nån gång. Men nu äntligen har vi fått tummarna loss och kommit igång! Det känns så skönt. Helt plötsligt så föll allt på sin plats, varför i all sin dar har vi inte tänkt på det innan!? Ja jag vet inte riktigt vad vi kan skylla på. Så nu har vi målat våra ek byråer vita, det tog lite tid får jag erkänna men det blev väldigt bra! Vi köpte även några nya garderober på det där stora varuhuset. Satte allt tillsammans på en och samma vägg, skruvade och drog och föste lite. Tills det blev bra. Igår åkte ett par andra, ganska så gamla, gardiner upp. Vi hade ett par bruna innan och nu blev det ett par vita lite tjocka. Hela rummet bara lyste upp och blev lite så där romantiskt och inbjudande. Tänk vad ett par gardiner kan göra mycket!

Så nu när vi skulle ändra om hur vi har våra kläder så blev det även lite rensning. Jag vet inte om jag var för snabb med att slänga men det blev en rejäl hög. Först tänkte jag om jag skulle gå igenom högen innan allt åkte ner i sopsäcken, för att kolla om just den där tröjan kan vara bra att ha just den där gången som i och för sig inte har kommit på något år innan. Ja ni vet vad jag menar. Risken om jag hade gått igenom högen så hade jag nog kommit på en massa tillfällen när just den där kjolen eller toppen hade varit väldigt bra att ha och då hade jag nog hängt in allt igen. Så snabbt som bara den så åkte allt ner i säcken och ut och iväg till klädesinsamlingen.

Nu måste jag ju faktiskt shoppa lite nytt för det blev ju lite tomt i vårt dressingroom! Så kan det ju inte vara, eller hur. Man måste fylla på med nya och snygga kläder så att vi matchar våra nya garderober, eller något sånt. Det känns bra att resonera så.

Ha en bra dag alla! Själv ska jag sätta igång och arbeta, vända lite papper, knappa på miniräknaren, dricka lite kaffe, se allmänt upptagen ut. Men först så börjar jag med lite frukost! En bra början på arbetsdagen.

2 thoughts on “Utrensning

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

