Gosa eller vakna till liv

Imorse var det kallt, när jag stack ut tårna från täcket så ville jag bara krypa upp sidan om sambon och sova lite till. Dra upp duntäcket över öronen, gosa ner sig i kudden och bara sussa vidare. Men klockan påminde mig om att det fick vänta till imorgon. Så upp och hoppa och göra sig redo för att det är fredag!! Visst är det härligt att det är fredag idag, alla blir lite gladare, arbetsdagen går lite snabbare och man går runt med ett litet roligt leende på läpparna. It´s Friday baby!

Idag åkte vinterkappan fram, till min ganska stora besvikelse så är min nya fina skinnjacka lite för kall. Jag hänger inte undan den än för kanske kanske så kommer en eller möjligen två dagar till när jag kan använda den. Missförstå mig inte för jag älskar verkligen hösten och vintern. Luften blir så härligt frisk och man får ta på sig en tjock och gosig tröja och den där stora håriga mössan som gör att man inte hör något annat än sin egen andning. Sen är ju det stora plusset att man får trycka i soffan med en stor gosig filt, en varmande kopp te och tända en massa ljus, älskar det!

Nu ska arbetsdagen starta, ha en skön fredag!

 

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

