Äkta eller fejk?

Ja det är frågan i vårt hus just nu. Ska vi ha en äkta, som vi alltid har haft, eller ska vi testa en fejk detta året? Då pratar jag om julgran och inget annat. Vi har alltid haft en äkta gran, en stor och yvig som luktar så fantastiskt gott och som sticker en när man ska klä den. Men det är ju sånt som hör julen till tycker jag. Detta året så är sambon inne på en fejk och inte vilken fejk som helst då utan en vit. Jag pratade lite löst om det för något år sedan men det var bara just snack och vi köpte en äkta. Jag tycker att det är lite mysigt att gå och välja den där perfekta granen och få in den i bilen och sen få barr överallt och när man sedan ska ta in den i huset så ser man  spåren efter den. Man till och med känner spåren när man lyckas trampa på ett barr som lyckas stå rakt upp och borrar in sig i foten, just sånt som hör till. Ni förstår vilken sidan jag står på, samtidigt som jag kan hålla med sambon att det hade blivit lite ”modernt” och lite ”häftigt”. Men då luktar det ju inte jul när man kommer hem eller när man kommer ner från trappan och det luktar gran! Och man ser denna stora gröna ståtliga gran stå där med sina röda vackra julgranskulor och lyser så vackert. Jag försöker verkligen att se en vit gran framför mig, att vi ändå får den där julkänslan.

Åh jag kan inte riktigt bestämma mig, äkta eller fejk? Vad tycker ni?

Den vita granen är från Helgbutiken och den är väldigt fin och den äkta brukar vi alltid köpa hosLarsviken.Där får man alltid hjälp och dom är alltid så himla trevliga och snälla. Plus att man får hälsa på hos deras julgris då.

2 thoughts on “Äkta eller fejk?

  1. Riktig, riktig, riktig!!!! Trots barn och katt trotsar vi det som många föräldrar gör… finns inget bättre än riktig. Kan också vara för jag är uppvuxen med fake gran och jag blev varje år besviken…🙂

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

