En helg i Köpenhamn

I helgen har vi varit i Köpenhamn med sambons arbete. Vi började dagen strax innan klockan tio med att mötas upp vid färjorna. Som vanligt så hade vi inte ätit frukost, endast fått i oss varsin kopp kaffe. Så vi började dagen med en lussekatt och så klart julmust. Det var en perfekt början tyckte vi.

Sen tog vi båten över till Helsingör för att sedan ta tåget vidare till Köpenhamn. Vi hade tur när vi kom av båten för det var bara till att gå på tåget. Slippa stå och frysa på perrongen, det är inte så kul. När vi kom fram till Köpenhamn så var det ungefär en 10 minuters promenad till hotellet, vi bodde på Tivoli Hotelvi var runt 140 personer så vi behövde ett stort hotell. När vi kom dit så var det några som fick sitt rum redan då, tyvärr så var inte jag och sambon någon av dom. Då vi fick sätta vårt bagage i deras bagagerum men det gick ju hur bra som helst. Sen var det dags för lunch, vi var alla ganska hungriga. Nu var det inte alla 140 personer som kom samtidigt, utan det var bara vi från sambons arbete och vi var 8 personer också var det två andra företag med. Det hade nog varit lite jobbigt om alla skulle försöka att hålla samman. Vi åt lunch på en väldigt mysig restaurang, Bryggeriet. Vi lyxade till det med efterrätt efteråt. Det var såååå gott! Jag tog vaniljglass med varm chokladsås, där man fick en sked till chokladsåsen så det var bara till att hälla i sig sked efter sked. Mums!

Efter den goda lunchen så hade vi alla nog lite matkoma. Magarna var fulla med god mat, vin och öl. När vi hade piggnat till så gick vi in på Tivoli. Dom hade precis börjat med sin julmarknad. Det var så mysigt! Alla ljus överallt och tomtar och julgranar, det var väldigt fint. Vi gick och tittade i dom olika småaffärerna och ja vi drack lite till. Det blev både glögg och Irish Coffee. Man behövde ju varma sig i kylan.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Vi gick och strosade där inne ett bra tag. Sen var det dags att gå tillbaka till hotellet för att snoffsa till sig inför den stundande festen. När vi kom tillbaka till hotellet så var Tomten där! Ja självaste Tomten, jag lovar att det var han. Så klart så ville jag ha ett kort på han och mig och han uppfyllde min önskan. Han sa även att jag har varit jättesnäll hela året så jag kommer att få många julklappar! Han vet han!

(Tomten lurade till sig en puss oxå från mig, eller ja jag gick på det äldsta tricket… Han ville ha en puss på kinden och så klart får ju Tomten det och då vände han ju sig om så det blev en skäggpuss mitt på munnen istället. Jaja jag gick på den…)

Vi hade det väldigt kul på den stora festen sen på kvällen. Det är alltid kul att träffa nya människor. Vi åt gott och drack gott. Vi sjöng och tog en massa kort, vi fick två engångskameror på varje bord så det blev en hel del. Det ska bli kul att få se dom sen. Fast det blev bara en kamera från vårt bord för den ena kameran fick bada i en vattenkanna. Ja det är sånt som händer på stora fester. Kameror badar, klackarna slås i taket, högklackade skor slängs av (inklusive mina) och man undrar om detta verkligen var mitt vinglas… Hade jag inte mer? Ja så är det och kul hade vi!

Det var faktiskt inte så jobbigt att gå ner till frukosten sen vid nio tiden. Det gick ganska bra, där var nog en och annan som kände av gårdagen mer om man säger så. Men vem blir inte pigg och glad av en stor uppdukad frukost! Där var ju allt! Bacon, äggröra, bullar, NUTELLA, yoghurt, frukter, goda ostar ja jag kan hålla på hur länge som helst, men ni förstår mig. Efter frukosten var det dags att bege sig hemåt. Man blir ganska trött av att ha en så intensiv helg och sitta på tåg är ju inte direkt uppiggande precis. Så när vi kom hem så var det soffläge som gällde!

Så här har vår helg varit, det blev ett väldigt långt inlägg hoppas att ni har orkat läsa allt. Hoppas att ni också har haft en bra helg!

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

