Helgen som gick

Allt som jag hade planerat i helgen, sätta upp ljusstakar, fixa och greja, baka och ha mig, ja inget av det blev gjort… Jag hade sagt till sambon att vi skulle hjälpas ner med sakerna från vinden, eller ja jag hade tjatat om det. Att nu skulle vi göra det och inget annat. Jag höll inte det så länge för på förmiddagen så fick jag ett sms från svägerskan om jag ville följa med henne och min svärmor till en liten inredningsbutik ute på landet. Det kunde jag ju inte riktigt motstå. Fast det är jag glad för! Så mycket fint där var! Jag skulle kunna handla allt i den affären. Jag gick runt med öppen mun den första tiden innan jag ens kunde ta in allt och börja fundera på vad jag skulle köpa. Har ni inte varit där innan så måste ni bara köra dit!. Butiken heter Enkla tingSå som den affären låg, så skulle jag vilja bo någon gång! Det var helt underbart! En egen lång infart och sen bara åker och ett eller annat hus lite här och där. Det var fantastiskt, någon gång. Jag kom hem till sambon och var helt lyrisk. Någon gång ska vi bo så.

Jag ångrar lite att jag inte köpte en eller två sådana här stjärnor. Det får nog bli en tur ut där snart igen.

Jag köpte en liten gran också som jag satte i hallen där hemma. Det blev så mysigt! Bilden är inte så bra men ni ser ju lite i alla fall.

Jag köpte även en jättefin stjärna av mossa som jag hängde på ytterdörren men den glömde jag tyvärr att ta kort på.

2 thoughts on “Helgen som gick

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

