Pepparkakor och fix

Igår var jag hemma själv, sambon hade något möte på jobb. Så då drog det lite i fix och trix tarmen! När jag fyllde år så fick jag pepparkaksformar, kan ni fatta att jag inte hade några?! Så igår blev det pepparkaksbakning, eller ja bakning och bakning, jag hade en färdig deg så det vara bara till att stansa ut mina figurer, stjärnor och grisar och in i ugnen. Det slank ner en eller två bitar pepparkaksdeg, det är ju så gott! Jag har inte bakat pepparkakor sen jag var liten och det innebär ju att jag inte heller har ätit av den goda degen. Jag höll mig ganska länge innan jag smakade, jag tänkte först att jag inte skulle göra det men det kan man ju inte låta bli! Mumsfillibabba!

bild 1

När jag hade bakat så ville jag inte riktigt sätta mig ner riktigt än. Så det blev till att stryka lite julgardiner, tvätta, ja det var tyvärr tvunget, jag gjorde även lite mysigt i vardagsrummet med mossa, ljus, hyacinter och en eller annan liten tomte. Jag har inte julpyntat på riktigt än men jag har i alla fall börjat! Det är så mysigt! Under tiden som jag sprang rundor så drack jag lite julmust, småsnackade med doggis som tittade lite skumt på mig under luggen och sjöng på julsånger. Det var riktigt nice helt enkelt! Det är ju betydligt roligare nu också när snön ligger vit på marken och alla ljusstakar och ljusslingor lyser upp kvällarna.

2 thoughts on “Pepparkakor och fix

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

