Möhippa, bachelorette party, ja party med andra ord!

I lördags så var jag på möhippa! Det är alltid lika kul! Och extra kul är det när bruden inte ens har misstänkt det och så var det denna gången. Jag och bruden hade bestämt att vi skulle åka till Väla för att lämna tillbaka några skor och fika och ha mysigt men så blev det inte! Det var inte bara jag som ringde på hemma hos henne utan vi var ett helt gäng fnittriga och förväntansfulla tjejer. Hon blev så chockad! Så chockad så att hon nästan stängde dörren för oss och tårarna kom sprutande. Glädjetårar då (hoppas jag hehe). Vi hade gjort en lista med saker som hon skulle packa med sig i en väska. Där var en massa olika saker som 3 st hårklämmor, gummistövlar (som tyvärr glömdes), bikini, melittapåsar, väldigt viktigt, och även lite bra att ha saker som smink, finkläder och dylikt. Så när chocken hade lagt sig lite och hon hade fått ett glas med cider så var det dags att packa. Hon blev väldigt nervös över en av punkterna på listan, nämligen bikinin. Och vi lät henne våndas lite😉.

bild 1

Vi började dagen med att hon fick dreja en egen skål på Wallåkra stenkärlsfabrik. Innan hon fick börja med det så fick vi lite information om hur dom hade börjat med verksamheten och hur leran hade kommit dit. Det var väldigt intressant och samtidigt så skämdes man lite att man inte hade någon aning som helst! Och så långt ifrån bor vi inte. Men nu vet vi! När vi hade ätit lunch där så var det dags för nästa grej. Jag tog bruden och två tjejer till i min bil och dom andra åkte vidare och förberedde inför nästa grej. För att dom skulle få lite tid på sig så körde jag rundor lite med henne så att hon skulle bli lite förvirrad. Sen släppte jag av henne och sa till henne att ta sin väska, den som hon hade packat med hjälp av listan, och sa att det skulle komma en röd bil och hämta henne och sen körde vi. Men inte så långt för där var ju ingen bil som skulle hämta henne. Vi skulle bara skoja lite med henne och göra henne lite fundersam. Så hon fick inte stå där så länge innan vi hämtade upp henne igen. Det blev en del skratt kan jag säga! Efter det så körde vi hem till en av tjejerna, hon som hade planerat möhippan, och där hade dom förberett ett litet spa för henne. Där var massor av tända ljus och det luktade som ett riktigt spa! Nu fick hon ju användning av bikinin!

På kvällen vad det dags för att bege sig ner till stan och få lite fast föda i magen och inte bara alkohol😉. Hon tackade flera gånger för kvällen och var väldigt glad. Det kändes riktigt kul!

Här är lite bilder men jag har inte tagit med alla bilderna för jag vill inte att hon ska få se alla bilderna, än…

One thought on “Möhippa, bachelorette party, ja party med andra ord!

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

