Baka tebröd

Igår blev det lite ändring i schemat. Ja schema känns faktiskt som en bra idé nu när julen närmar sig med STORA steg och man ska få gjort allt som man ska. För mig är det så, jag vill gärna ha koll på vad det är som ska göra och hur mycket som är kvar att fixas med. En grej som stod på listan eller schemat var att baka tebröd. Jag gör det varje år till sambons stora lycka. Förra året blev dom inte alls som dom skulle. Dom blev platta, halvt torra och inte alls så goda som dom ska vara. (Jag har även för mig att jag slängde en hel sats för dom blev döbakade). Så i år när det var dags så ringde jag svärmor, som jag har fått receptet av, och bad om hjälp. Detta året skulle dom minsann inte bli platta eller torra! Sagt och gjort och igår kom hon och hjälpte mig så att dom blev så där perfekt höga och saftiga som dom ska vara. För det blev dom ju! Bara kolla in dom!

Innan godingarna skulle in i ugnen.

bild 1Mums! bild 2 bild 3Jag hoppas verkligen inte att sambon hinner äta upp alla denna veckan när han är ledig, ja man vet aldrig…

Idag blir det till att åka till Väla för att köpa lite julklappar!

 

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

