Ingen bra början

Nej detta året har inte börjat så bra. Jag har gått med huvudvärk sen dag nummer 1 detta året. Och nej nyårsdagen var inte på grund av att jag var bakis då jag körde på nyårsafton. Sen har den bara fortsatt. I fredags när jag vaknade hade jag riktigt ont men jag masade upp mig ur sängen för att bege mig till jobbet. Jag har ju inte haft migrän på väldigt många år! Så nej det kunde det ju inte vara tänkte jag, och ja jag lurade mig själv. När jag kom till jobbet så såg min kollega direkt att jag hade huvudvärk, det syntes i mina ögon dom var smala som streck. Jag fick två starka huvudvärkstabletter och det tog bort det värsta men helt borta var den inte. I helgen var det helt ok, i söndags så var jag bara hemma. gick hela dagen osminkad och utan strumpor! Det var så himla skönt! Inte visste jag då att det skulle bli så ytterligare två dagar…

När klockan ringde i måndags och det var dags att gå upp och göra sig redo för jobbet så ville inte mitt huvud det kan jag säga. Jag hade fått migrän under natten :(. Inte kul, verkligen inte! Jag kom inte ens ur sängen, huvudet bultade som om jag hade en stor röd blinkandes mojäng inuti huvudet som bara ville ut också hade jag ett silvrigt streck för ena ögat så att jag förlorar synen. Jodå nu visste jag, jag kunde inte lura mig själv längre, det var migränen som tyckte att den skulle återvända nu när den hade varit borta så många år. Vi var inte eniga kan jag säga, jag tyckte absolut att den skulle hålla sig borta. Tyvärr så förlorade jag. Så det var bara till att höra av sig till chefen och ynkligt förklara vad det var. Måndagen var ingen rolig dag, nerbäddad, mörkt och tyst, ja så spenderades den dagen. Igår tisdag så hade den inte gett sig så det blev ett liknande scenario, lite mer pigg dock. Så jag har levt på värktabletter och tyckt synd om mig själv.

bild 1 bild 2Idag är jag på banan igen, huvudvärken är där bak och maler men inte mer än att jag klarar av att arbeta.

Nu hoppas jag att detta året fortsätter betydligt bättre än vad det har börjat med. Håller tummarna!

4 thoughts on “Ingen bra början

  1. Får verkligen hoppas att det var tillfälligt att du fick migrän. Kommer ihåg hur jobbigt du hade det under tonåren. Kram

  2. Fi fasen. Har aldrig haft migrän själv men ibland får jag en dunderhuvudvärk som inte går bort trots jag är högpå huvudvärkstabletter 🙂 usch nä inget kul. Hoppas det är bättre med dig nu. Kram

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

