Organisera, mysbyxor och osminkad

Då var det måndag igen. Januarivåren försvann ganska snabbt när man rullade upp persiennerna imorse och såg att där var snö ute. Inte mycket men det där vårhoppet försvann. Så det var till att ta på sig extra varmt och dra ner mössan över öronen när jag skulle gå ut med doggis. Det hjälpte ju inte att det även blåste en del, brrrr.

I helgen har jag fixat och organiserat bland mina recept, just nu har dom bara legat huller om buller. Bakrecept och matrecept blandat så när jag skulle hitta ett recept så ja tog det en hel del tid och det slutade oftast med att jag letade upp ett annat på nätet. Jag blev inte helt klar för jag fattas några plastfickor och pärmar. Jag satte alla recepten i plastfickor för att dom inte ska bli kladdiga när man har dom framme när man använder dem. Jag sorterade även in kött för sig och kyckling, fisk, vegetariskt och blandat. Det kommer att bli så bra! Som jag kommer att baka och fixa nu!

bild 1 bild 2Sen var söndagen så lugn, slapp och skön. Jag gick runt i myskläder hela dagen, sminkade inte mig och lät håret få leva sitt egna lilla liv. Åh vad jag älskar sådana dagar! Det är väldigt underskattat att inte ”behöva” sminka sig. Vet jag att vi bara ska vara hemma och inte gå utanför dörren mer än när doggis ska ut så tycker jag att det är väldigt lyxigt att inte sminka mig. Och då även bara ha sköna kläder på sig som bara har resårband i midjan och som inte sitter åt någonstans och en tröja som bara hänger och slänger lite, det är livet! Haha ja lite i alla fall.

Fast nu är det måndag och då är det långt ifrån osminkad och mysbyxor, nej då är det smink, se till att håret inte lever sitt egna lilla liv och ha kläder på sig som klämmer både här och där😉. Vill man vara fin får man lida pin! Så sa alltid min mamma när jag var liten och hon skulle våffla håret på mig (ja det var väldigt inne när jag i tio-tolvårs åldern, så stort som möjligt) och jag skulle iväg på disco. För dom där öronen var ju alltid ivägen…

Ha nu en bra måndag mina vänner!

2 thoughts on “Organisera, mysbyxor och osminkad

  1. Visst är det skönt att ‘bara vara’ på helgen! Fast hjärtat accelererar rätt så snabbt när det helt plötsligt knackar på dörren och man känner panik!
    Hoppas att helgen var mysig, stor kram

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

