Lära sig något nytt

I tisdags så hade vi besök på jobbet och när det var dags för lunch så skulle vi så klart bjuda på det. Det blev lunch på kontoret för det skulle passas flygtider och jag tror inte att flyger väntar bara för att det blev en lite längre lunch. Vi skulle bjuda kunden på sushi. Nej det är ju inte min grej precis, jag har ju precis lärt mig att äta lax. Då menar jag vanlig lax, sån man har i ugnen och inte sån som är sladdrig och ser lite oätlig ut. Jo jag tycker att den gör det när den inte är tillagad. Så tanken på att jag skulle äta något så farligt och konstigt som sushi var ju ganska långt ifrån verklig. Men jag körde dit och tänkte att jag får väl köpa en bulle till mig på kondiset. Så blev det inte! Dom hade ju ( så klart ) vegetarisk sushi och jag är ju inte den som är den så jag tänkte att det kan ju inte vara så fel. Sär hade jag faktiskt rätt! För oj så gott det var! Det vattnas i munnen på mig bara jag tänker på det. Jag hade kunnat äta så det sprutade ur öronen på mig! Så gott var det faktiskt. Och mätt blev man, jag tror att där var en åtta bitar kanske och det var nog kan jag säga. Sen var det ju det där med att äta med pinnar, det var många många år sen jag gjorde det. Så det tog lite tid innan jag fick till det och krampen i handen hade lagt sig lite, för det kan jag ju lugnt säga att jag fick. När tekniken satt där så var det bara till att trycka in bitarna i aphuvudet, med en viss finess dock med tanke på att vi skulle samtidigt prata och vara sociala med kunden. Jag tycker att jag klarade det ganska bra ändå.
Så har ni inte testat vegetarisk sushi så måste ni bara göra det! Ni kommer inte att bli besvikna.

20130124-101255.jpg

Nu längtar jag efter lunchen.

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

