Nu är den hemma

Igår strax innan jag skulle sluta från jobb så ringde mobilen. Det var från Cervera och tjejen som ringde var väldigt glad och sa att min Kitchen aid hade kommit! Hon sa flera gånger att ”Den är så fin!” och ”Alla här vill ha den!”, det kändes verkligen roligt att hon var så i extas. Med tanke på att jag inte har sett den på riktigt utan bara på bild så var jag ändå lite nervös om den skulle motsvara allt som jag hoppades på. Så efter jobb så var det till att köra hem snabbt och ut med Santos, kolla posten, kolla så att spargrisen var tömd (ja den är tömd, skrapad och ihjälslagen nu) och sen sätta sig i bilen och köra ut i ilfart till Väla. Jag ville helst bara springa in på Cervera direkt och hämta den, eller hämta, köpa den och bli halvt ruinerad, men ändå hämta den och packa upp den. Fast vi hade lite saker att fixa först, vi började på IKEA där vi hade lite saker att lämna tillbaka men i all hast när vi körde så fungerade inte hjärnan riktigt som den skulle så vi tog sambons bil istället för min där vi hade lagt sakerna innan. Jaja det blev till att äta kvällsmat där och ja en liten liten shoppingrunda där blev det. Fast bara ”nyttiga” saker som halkskydd till mattan i köket så vi slipper halka rundor längre och sträcka benen när mattan rör sig åt ett håll och benen åt ett annat och man stretar emot så gott man kan. Under tiden vi åt och sen gick på IKEA så kan man väl säga att jag var lite smått stressad, jag ville ju bara till min Kitchen Aid! Fast jag fick vänta lite till för när vi kom in på Väla så var det lite saker som skulle fixas, bland annat så ska vi på 3 års kalas på lördag så det skulle fixas lite paket och lite annat smått och gott. När allt detta var fixat och klart så styrde vi näsan mot rätt håll! Och där stod den! Min fina fina Kitchen Aid, ni som följer mig på Intagram (missyjmp heter jag där) har redan sett bild på den, jag kunde liksom inte hålla mig. Men i alla fall den köptes och jisses vad tung den var så det var tur att sambon var med så han kunde bära den. När vi kom hem så packades den upp och sattes där den skall stå och det blev bara så bra! Den passar in perfekt! Och visst är den fin med den frostade glasskålen!

bild 1 bild 2 bild 3bild 4Nu längtar jag tills jag ska använda den, tyvärr så kom vi hem lite väl sent igår för att sätta igång och baka. Får se om det blir något gott ikväll det är ju faktiskt Alla Hjärtans Dag ❤. Åh så nöjd jag är!

6 thoughts on “Nu är den hemma

  1. Åhhh, va fin! Jag är jätteavundsjuk… Är den vit eller pärlemorvit? Kram, hoppas att ni kommer att trivas i köket tillsammans!

  2. Superfin!🙂 Jag såg en vit som glittrade i en affär men hann inte kolla vilken ”färg/modell” det var. Har sedan läst att Pärlemo är glittrande men det kändes inte som att den var lika vit som den jag sett. Antar att det är denna? För visst är det glitter i den?

    Tack på förhand!🙂
    Kram, Lisa

    • Hej Lisa!

      Tack så mycket! Jag är verkligen supernöjd. Det är inte Pärlemo utan Wedding Edition och den är helt vit med glitter i sig. Det var en beställningsvara på Cervera, tjejerna där hade aldrig hört talas om den men de blev lika uppspelta som jag😉.
      Ha det så bra!

      Kram Jenny

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

