Thai känsla

Igår var jag och fick thai/oljemassage. Fattar ni hur skönt det var! När jag kom in i salongen så fick jag riktiga Thailandskänslor, precis när man kommer in så är där ett litet skrädderi och sen går man ner en våning och där är massagen. Där var en massa fina tavlor med blommotiv, precis som i Thailand. Det är 4år sedan vi var där nu och jag längtar tillbaka. Få känna sand mellan tårna, solen som värmer, vattnet som gnistrar och inbjuder till plask och lek! Och så klart thaimassagen, när vi var där så fick massage var och varannan dag, det var ju så billigt så man kunde inte låta bli! Få en timmes knåd och avslappning för ca 70 kronor, vem kan säga nej till det? Igår fick jag verkligen Thailandskänslor! Ja om man bortser från sanden mellan tårna och allt det där men oljorna luktade samma som i Thailand och hon som masserade var precis lika snäll och söt och skrattade lika mycket som de i Thailand. Jag tog en oljemasage och ansiktsbehandling, hon avslutade även med lite thaimassage. Som är lite hårdare än oljemassage men så himla skönt för kroppen. Att man inte unnar sig sånt här lite oftare! Fast detta var första gången som jag var på en thaimassagesalong här i Sverige, annars har jag bara gått till ”vanliga” och fått ”vanlig” massage. Men det ska jag sluta med för här var det betydligt billigare och det kändes verkligen som att hon gick igenom kroppen ordentligt. Lite roligt var att rakt över gatan ligger det andra stället där jag har gått innan där det är 3 gånger dyrare och jag bara tänkte, vad gör dom där som inte dom här kan göra lika bra? Plus att här kunde man drömma sig bort att man var på en vit sandstrand på Koh Tao eller Koh Lanta. Åh så härligt!

009

084

Jag var jättenöjd när jag gick därifrån och jag kommer definitivt att gå dit igen. Jag kanske även testar deras skrädderi och syr upp en klänning till sommaren när vi ska gå på bröllop. Det hade varit väldigt kul att få ha en alldeles egen klänning som man vet att ingen annan kommer att ha likadan på sig.

 

2 thoughts on “Thai känsla

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

