Föreläsning

Jag glömde ju lägga upp bilder från föreläsningen som jag var på i onsdags. Jag hade migrän större delen av dagen så det blev inte så mycket gjort. Vi började med att äta av deras goda buffé. Det bjöds på laxspett, potatis i någon god röra, pastasallad, vanlig sallad och kycklingspett. Allt var väldigt gott! Man fick även en liten efterrätt i form av smulpaj men det tog vi efter föreläsningen.

När vi hade ätit gott så gick vi en runda i möbelaffären först och botaniserade bland alla fina saker och de hade en massa bra erbjudande också denna kvällen. Där var representanter från olika leverantörer, bland annat Duni. Så vi fick lära oss att vika fina servettarrangemang. Perfekt till sommarens fester.

bild 1.

bild 2.Dom har även en massa från Cult, bara kolla in de rosa sakerna! I´m in lööööve! Tyvärr så var det ingen som kom med mig hem. Jag älskar verkligen deras saker, det är så roligt att kunna byta färger efter väder och humör🙂.

bild 3.

Sen var det dags för föreläsningen, vi var 300 (!) damer, kvinnor, tanter, tjejer som skulle lyssna och få en massa tips och idéer. När vi satt där uppe så undrade mamma om detta verkligen höll för alla dessa människor. E ja det hoppas jag! Det hade jag inte ens tänkt på så sen satt jag och var lite halvnervös att vi mitt i allt skulle bara rasa ner. Men nej det höll ju och vi lyssnade och sa Aaaa och Åh och även en del skratt som när hon tipsade om en väldigt bra sak. När man är irriterad, arg och ja vill stoppa undan sambon/maken/makan någonstans där det är mörkt och ja ni vet vad jag menar, så skulle man ta en varm kopp i händerna så lugnade det ner en! Jag har inte testat men det är kanske värt ett försök. Mitt i en hettad konversation så gå och värm en kopp, det blir nog ett litet avbrott i alla fall😀.

När vi hade lyssnat klart så fick vi hämta våra goodiebags! Som tur var så var vi bland de första som kom ner så för oss var det bara till att tacka och ta emot. Sen var det dags för lite fika och lite shopping. Jag köpte nya servetter (sådan mor sådan dotter) och då fick man ett ljus till, inte mig emot som älskar ljus!

bild 1 bild 5Sen fick vi en massa fina saker i vår goodiebag. Bland annat de här gummisakerna. Min gissning var att det är tesilar men vi var inte riktigt överens, vad tror ni att det är?

bild 2 bild 3 bild 4

2 thoughts on “Föreläsning

♥ Tack för att du lämnar en kommentar ♥

